مقدمه در طول قرن پیشین آموزش عالی در کشورهای توسعه یافته و همچنین در کشورهای ذر حال توسعه هم به لحاض تعدد مراکز آموزش عالی و هم به لحاض تعدد رشته های تحصیلی در مقاطع مختلف رشدی بسیار سریع داسته است همگام با این،درخاست عمومی براسی دستیابی به آموزش عالی نیز بسیار پرحجم بوده است.با توجه به نقشی که دانشگاه ها در تولید عتم و تکنولوژی و پیشرفت علمی هر جامعه به عهده دارند و نقش محوری که در فرایند توسعه هر کشور ایفا میکنند،نگاه صاحب نظران به عرضه و تقاضای آموزش عالی صرفا یک نگاه اقتصادی نبوده است ...