مقاله حاضر 21 صفحه تنظیم شده با فرمت (word2010) وفونت Bzar14 شامل فهرست مطالب ،چکیده ، مقدمه ومنابع قابل ویرایش وآماده پرینت می باشد . چکیدهرابطه شاگرد- معلم، در تمام نظامهای آموزشی، جنبه کلیدی ایجاد محیطهای آموزشی کارآمد است. لذا، بررسی رفتار معلمان در کلاسهای درس و شناسایی درک دانشآموزان از نحوه رفتار معلمان یکی از ضرورتهای پژوهشی در هر نظام آموزشی است. به همین منظور، پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت رفتار تعاملی معلمان با شاگردان در مدارس راهنمایی شهر گرگان شکل گرفت. روش ...