نخستین مرحله : تعیین هدف الف) انگیزه گزارشگری: یعنی اینکه چرا یک شرکت میل دارد آثار اجتماعی و محیطی را گزارش کند. - به دلیل ایفای مسئولیت اجتماعی. - جلب حمایت سهامداران یا ذینفعان قدرتمند. ب) انگیزه اخلاقی: برای اطمینان از اینکه شرکت برای محیط زیست و جامعه مفید بوده یا حداقل زیانی ندارد. دلیل ارائه اطلاعات: هر شرکت باید در راستای فعالیتهای خـود اطـلاعاتی را ارائه کند تا استــفاده کنـندگان را مطمــئن سـازد که علاوه بر اهـداف مالی ، اهداف اجتـماعی ( حفظ محیط زیـست و آییـن رفتـار حرفه ...