در ﻛﻼس درس ﻣﻌﻠﻢ اﺷﻜﺎﻟﻲ را روی ﺻﻔﺤﻪ ﺷﻄﺮﻧﺠﻲ ﻛﺸﻴﺪه و ﺑﺮﻳﺪه و ﺳﭙﺲ از داﻧﺶ آﻣﻮزان ﺑﺨﻮاﻫﺪ ﺳﺮﻳﻊ ﺗﻌﺪاد ﻣﺮﺑﻊ ﻫﺎی اﻳﻦ اﺷﻜﺎل را ﺑﺸﻤﺎرﻧﺪ. درﺻﻮرﺗﻲ ﻛﻪ در اﺷﻜﺎل ﺑﺮﻳﺪه ﺷﺪه ﻣﺮﺑﻊ ﻫﺎی ﻧﺎﻗﺺ وﺟﻮد داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺷﻤﺎرش ﺷﻮد؟ در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺑﻌﺪ از آن ﻫﺎ ﺑﺨﻮاﻫﻴﺪ اﺷﻜﺎل را ﺗﺎ ﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﻛﺎﻣﻼً ﻫﻤﺪﻳﮕﺮ را ﺑﭙﻮﺷﺎﻧﻨﺪ ﻳﺎ ﺑﻪ ﻋﺒﺎرت دﻳﮕﺮ از ﺧﻂ ﺗﻘﺎرن ﺷﻜﻞ را ﺗﺎ ﻛﻨﻨﺪ. ﺣﺎﻻ ﻣﺮﺑﻊ ﻫﺎی داﺧﻞ ﺷﻜﻞ را ﺑﺸﻤﺎرﻧﺪ. ﻣﻌﻠﻢ از داﻧﺶ آﻣﻮزان ﺑﭙﺮﺳﺪ در ﻛﺪام ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺗﻌﺪاد ﻣﺮﺑﻊ ﻫﺎ را زودﺗﺮ ﺷﻤﺎرش ﻛﺮدﻳﺪ؟ در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فای ...